visa hänsyn till de äldre och tröga busschaufförer..

Vill först dela med mig av lite bilder från i lördes, då vi hade lräftskiva hos mig!
    

Det hela började med att Sarah och jag började sätta upp partytältet och satte möblerna under och sarah sa; det kommer inte börja regna! Haha, där fick vi oss.. Det började spööö regna så det var inte klokt.. och ena sekunden kändes det som att blixten slog ner hos grannarna! INTE kul. Så vi fick sitta inne, men lika mys för det ;d
efter en vinflaska och ngr alkoläsk var sara på g och ja. jag hade trevligt ända tills diana skulle åka. tänk att du ska vara borta i 4 lååånga månader! Blö..

Läste igår i hd om en 71 årig man som är svårt sjuk i parkinsons, demens och har diverse sjukdommar, kan inte tala mer än ja/nej, kan inte äta och behöver medicinsk kunnig personal 24/7. men nu är det så att ingen vill ta ansvaret och hans fru får praktiskt taget sköta allt för att kommunen har bara ansvar för sjukvård till och med sjuksköterskenivå. Det är sjukt! Kommer inte riktigt ihåg mer vads om stod förrutom att jag blev så jävla förbannad.
 Tänker på dem jävla gubbarna som sitter och bestämmer, jag vet att man inte får tänka så men jag hoppas att ni en dag blir lika sjuka så får ni se hur det känns.. Och när jag sommarjobbade förra året så satt personalen MEST ute och rökte, inte umgicks dem med de som bådde på hemmet. så förbannad man blir, skulle aldrig vilja jobba så, iaf inte där det går till så!

Idag när jag tog bussen hem från stan, så var den andra chauffören som de skulle växla med en kvart försenad. alla kan ju vara det, men sen när en tjej skulle hoppa på i laröd (då det åter igen spöregnat och där fanns inget skydd) frågade hon om den var försenad eftersom ingen buss kommit, och då ljög han och sa att han inte va det. han kan väl iaf säga att den var försenad. Hahah nu låter jags omv ärsta surtanten men ibland måste man få skriva av sig lite ;D

som sagt, vilka puckon det finns i världen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0