vaför man älskar helsingborg

nyss hemkommen från min promenix.. under tiden, när jag gick från fria och vid gröningen, så funderade jag lite. visst helsingborg kan vara dötråkigt så att man bara vill iväg. men så tänkte jag på de possitiva delarna. en av dem är sommaren på helsingborg. jag kommer ihåg när man gick i 8-9 och man var på fria vaaarje dag. vet nästan exakt var vi lig, samma ställe. man var en sidär 10-20 pers och alla kände alla. låg och lyssnade på musik, solade och badade. gick och köpte pommes på kiosken och baguetter på hamilton. fy vad det var mysigt. sen framåt eftermiddagen åkte man hem, duschade för att sedan åka tillbaka till gröningen och grilla och mysa. det var tider.. haha känns som om man är 50 år gammal och tittar tillbaka på sin barndom. men så är det. fortf. är helsingborg sjuuukt mysigt på sommaren. ligga på gröningen eller något och sola och bada. bara ligga och snacka en massa skit. ta en kvällsfika och/eller ett glas vin i norra hamnen... helsingborgs festivalen?? behöver jag säga något mer? att man har 20 min över till danmark. gå i helsingör och äta glass när solen skiner. sommaren är verkligen som mysigast i helsingborg. tycker synd om alla de uppåtlandet. norrland osv. bara en massa skog.. med en massa mygg! KUL!

Kommentarer
Postat av: rebecca

oh, håller fan helt klart med ! Bäst på sommaren :D

2008-03-06 @ 14:07:24
URL: http://rebeccathell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0