min oturs dag

när jag tänker igenom min dag har den varit HEMSK med stora bokstäver.
den började med att jag skulle packa min ridväska som vanligt på torsdagsmorgonen och upptäckte att min ridhjälm var borta. kul. glömt den där förra veckan och sannolikheten att den skulle ligga kvar är väl lika med noll. så fick ringa runder som en tosing för att lösa det.
på jobbet klagar väl en bland de första personerna att hon fått för lite pommes (när jag för en gångsskull vägt det) och tjurar som fan. kul.
efter jobb kom dock simon ett tag & höll mig sällskap =)
vid tre mötte jag snälla mamma som skjutsade mig till hööks, för att shoppa. fann mig en ridhjälp och ett par nya snygga ridbyxor. ja det kalaset var inte billigt men som TUR var det 20% rabatt på allt. det enda positiva idag.
iväg till ridhuset, fick en häst jag aldrig ridit och det gick KASST. ingen framridning, galoppen kändes som trav/galopp och att vi hade en "praktikant" som ridlärare sög. max 10 min hoppning, 25 min skritt. när jag betalar 4000 för EN termin vill jag gärna rida också.
men snälla mamma hämtade mig efteråt. MEN när jag väl är hemma så märker jag att jag glömt mitt spö. yeeeeess lixom.
så jag får snällt köra tillbaka och det var bara att hoppas att det låg kvar, och visst gjorde det de =) tur för mig.


och nu har jag gnällt lite och hoppas att morgondagen blir bättre=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0