dag 1 (igen...)

som ni kanske borde veta var det då första dagen på mitt nya hälsosamma liv igår. gick väl rätt hyffsat, bra frukost, en svettig promenad, bra lunch, en lowcarb till middag (dvs, hamburgare i salladsblad, inget bröd. bytte tillochmed ut köttet till kycklingen som är godare, och nyttigare).  men sen råkade det gå lite utför.. råkade dricka vanlig cola, och var ju tvungen att smaka glassen... hmm.. sen råkade jag tydligen sänka en chilicheese för mkt, och den kan man ju inte kasta? så himla typiskt..

men idag ska det bli lite bättre!

sen var det ju dehär om kalcium... köpte en tidning häromdagen ju, och där stod det lite om de olika vitaminerna och mineralerna. och där påstår de att kalcium är viktigt för fettförbränningen, och att personer som äter för lite av mineralen ofta har högre kroppsvikt och mer bukfett?? asså vad är detta, jag har alltid fått höra att jag inte ska äta så mycket ost osv (visst det var ju bra för tänderna...) men allt mjölksocker osv. kanske därför jag gått upp (höhö man kan ju önska).. visste ni att kalcium även är bra för att stilla smärta, okontrollerad aptit och vätskesamling vid pms.. sååå. FRITT FRAM FÖR MIG ATT ÄTA OST.. eller nått =)


Kommentarer
Postat av: issa

haha, du är nog sötast i världen ;)

2008-09-09 @ 17:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0