nya äventyr

igår vart jag ledig och startade dagen med en joggingtur med anna. sveeettigt deluxe. kom hem och duschade, mös, åt frulle och lite så. vid 15 tog jag bussen in till stan och mötte upp bell. vi har ju köpt sådana sommarkort och vi måste använda upp dem så vi bestämde oss får att åka till.. YSTAD. av alla ställen haha. iaf. tåg till malmö och där bytade vi.
när vi kom fram gick vi till småbåtshamnen och satte oss på en uteservering och jag drack en cider från kivik. riktigt god. och bell drack vin =) satt och pratade om allt mellan himmel och jord och sen gick vi en pyttesväng. hann se kyrkan iaf ;D
satte oss på ett ställe som heter soft social club (jag har varit i ystad en gång innan där, så lite koll hade vi). vi beställde in mer vin och god mat. jag åt citronrisotto med sparris, morötter och ja allt typ. bell åt en hängmörad oxfilé tror jag??
riktigt trevligt och alla där var så trevliga. alla minglade med alla. är det bara i helsingborg alla är stela och tråkiga?
åt efterrätt också; jordgubbar, kiwi,banan som var gratinerad med vitchoklad och så fick man glass.. ohhh.. så gott. och mojitos och strawberry daiquaris blev det också!

sen tog vi tåget tillbaka till helsingborg där vi träffade en gammal jobbekompis till mig, max, och hans två vänner (som tydligen var enäggstvillingar hahahah). vi gick till tivoli som tyvärr var så äckligt varmt men det var skoj ändå!

idag har jag degat lite på larödbaden med anna. sen var pappa, mamma och deras två vänner också där så det var också trevligt.. typ tredje doppet i sverige! heja..

nu ska jag hem till simon och mysa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0