sara talar ut

nu kommer alla säkert att undra varför jag kommer att skriva det som jag tänkt att skriva. men
1. jag har inte en miljon läsare
2. jag skriver vad f.. jag vill i min egen blogg. (obs, till dig, anonyma kommenterare, jag är inte blåst. man kan faktiskt kolla upp ip-nummer, tro det eller ej, och jag kan räkna ut 1+1.)
3. jag behöver få skriva av mig lite och orkar inte skriva i en vanlig dagbok haha

sååå here we go.

det finns en sak sak som jag tänker nästan på 24/7. eller väldigt ofta. varje gång jag ser mig i en spegel, ska byta om, duscha. och det är min vikt. eller inte min vikt, för vikten betyder inget för mig, men hur min kropp förändrats. det känns som om jag är fast i en annan människas kropp. när jag ser mig på bilder från olika fester tänker jag att, så ser jag inte ut. vad har hänt? och alla skinny people kan bara låta bli att säga något för ni vet inte hur det är. men jag är inte naiv som säger "hur kan jag ha gått upp i vikt?" jag vet varför. jag kan lätt klämma i mig en halvliter ben&jerrys på en kväll som ger ett överskott på runt 1000 kcal. jag har alltid tränat väldigt mycket, först mycket simning sen ridning sen gymmat hela gymnasietiden. men sen slutade jag. men fortsatte att äta. vilket resulterade i detta. och att arbeta inom restaurangbranchen är inte heller ett plus :P men nu, tro det eller ej. har jag tagit tag i det på riktigt. eller försöker. och jag vill verkligen lyckas. och när jag "fått tillbaka min gamla kropp" kan jag nästan säga att jag vill aldrig mer röra en godisbit. för det är inte värt det. det är min största fiende. och all god mat. pasta med någon god gräddig sås. mums... men nej. det funkar inte att klämma i sig sådant varje dag och inte röra på mig. och det är jobbigt. jag kan slå vad om att många tjejer OCH killar tänker lika dant. men detta är sjukt så ofta jag tänker på det. jag vill inte ens handla kläder. jag HATAR att handla kläder.

nu hinner jag inte skriva mer för nu ska jag faktiskt ta tag i saken, nämnligen åka till gymmet. önska mig lycka till!!

min stora fiende.. men guuuud så gott.



Kommentarer
Postat av: Patrik

tja sara =) här tittade jag in =) om du känner så så rekommenderar jag viktväktarna där får du äta gott ,du går ner till 100% många har svårt för det där med viktväktarna för man tänker att det bara e riktigt tjocka som går där men så e det inte dem flesta e som oss...skadar inte o testa 1 månad? gör du det o tränar som du gör så går det fort =) ha det gott ciao

2009-12-13 @ 01:12:37
Postat av: HELLE

haha aww sara då! Vet hur det känns, jag tänker på hur jag ser ut 24/7 och det är skitjobbigt.. men som patrik skriver, viktväktarna är faktiskt skitbra, man får äta gott och man går ändå ner, du kan gå med mig, jag har tagit en paus nu i dec men januari e det på det igen, börja då :) jag lovar du kommer få resultat och det är faktiskt enkelt :)

2009-12-13 @ 10:17:12
URL: http://helle86.blogspot.com
Postat av: Anonym

vem har skrivit en anonym kommentar och var? :S

2009-12-15 @ 00:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0