we run this

igår åkte Bell&jag till malmö för att utnyttja våra sommarkort! vi tog tåget ner vid 10 och åkte först till entré där bell hittade en massa & jag inte lika mycket. haha =D efter någon timme där kände vi oss hungriga och jag ville visa henne ett ställe jag fikat på när jag varit i malmö tidigare. de har sjukt god vegetarisk lasagne där! sagt och gjort vi hittade dit tillslut.
när vi laddat upp batterierna igen så promenerade vi in till stan och gick en sväng där. men först tvingade bell in mig i stadsmissionen eller vad det heter och hittade min favoritväska där. för 20 kronor!!! hahaha. helt sinnes. vår nya favoritaffär är nog monki som inte nog att priserna redan var låga hade reda på allt nästan. betalade 278 kr för x antalplagg och då hade jag fått över 500 kr i rea!! det gillas!
vi ville inte bara åka dit för att shoppa så vi tog oss en tur på en trampbåt genom kanalen. riktigt mysigt!
efter en timme på båten gick vi sakta mot lillatorg för att äta middag. hittade en riktigt bra ställe  med en sjuuukt snygg bartender! så där lyxade vi till det med oxfilé, gratinerad vitlökshummer och massa gott vin! (kom på nu att vi glömde skriva upp vad det hette???) till efterrätt drack vi sommarens godaste mojito! väl hemma i helsingborg satte vi oss på hampan och avslutade kvällen med ännu mera vin..

hade dock lite ångest i morse för att jag ätit/druckit för mer än vad jag shoppat. betydligt mer. haha. men vi var värda den dagen!

nu är jag faktiskt duktig och städar en massa och rensar bland alla mina skor..





väska till vänster: 20 kr stadsmissionen!!! väska till höger: 100 kr monki
längst ner: plånbok/miniväska från mango

Kommentarer
Postat av: Isabell

McPherson Chardonnay (nr 16445) kostar 64:-

2009-07-29 @ 19:45:31
URL: http://ibergsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0