nu så :)

orkar ni läsa detta, är jag imponerad! men detta är mest för min egen skull, så att jag aldrig glömmer :)

gårdagen började redan kl 10 då vi åkte iväg med en båt till kungsholmen i karlskrona. det finns ett fort där och försvarsmakten anväder det. vi var där och skulle öva på valesen&buggen dock ;) riktigt roligt och jag skrattade så mycket. jag sa att jag skulle filmat detta och visat mamma&pappa, för detta händer nog aldrig igen. men nu är jag lite mer hej på vals iaf ;) tur att jag hade per, han var den bättre av oss två och det var ju han som skulle föra så det var ju bra. vi fick lunch och sedan va det dax att åka tillbaka.

johanna&malin kom till mig och hjälpte mig att göra mig fin! utan dem vet jag inte vad jag hade gjort. hade en otroligt fin sminkning och håret var superfint! jag har tyvärr inte så många kort, får se vad jag kan hitta!

men vid 17 var det tid för bal och vi tog taxi från elinor. det var då jag, mina, hanna och elinor.
bort till marinmuseet och sen kom våra män och alla andra män&kvinnor såklart. alla var så fina i sina klänningar och killarna i sina kostymer! eller kostymer, det är det inte direkt men ja.
denna balen var speciell för de som var kadetter och de gick verkligen "by the book" när det gällde balen, vilket var skoj!! vi skulle alla rada upp oss och hälsa på värdparen, dvs skolchefen och hans fru, marininspektören och hans fru. sen kom vi in i en stor sal där man skulle hälsa på ALLA som stod uppraddade, dvs att jag sa hej, sara 120 ggr! haha kändes lite dumt, men ska det vara by the book så ska det. ännu mer mingel innan det var dags för middagen. trerätters som bestog av laxtartar, strutsrostbiff och vitchokladcheesecake. goda viner, tal till kvinnan, tal till mannen och trevligt sällskap! man var ju lite nervös när man skulle sitta brevid en kommendör men alla var supertrevliga. men men att behöva tänka på hur man ska göra när man skålar, titta på sin man, till höger, raktfram, smutta på vinet, titta på mannen raktfram, till höger och på sin man, och sedan sätta ner glaset, hör inte till vanligheterna! haha.
efter middagen spelade ett band och då blev det vals såklart. kändes så overkligt och stå där och dansa, lär väl aldrig få vara med om det igen!!
vid 00 sjöngs nationalsången och sedan började vi gå ett fackeltåg till marinbasen där efterfesten skulle hållas. och vilken efterfest! vid 4 gick bussen till kungsmarken och då promenerade jag hemåt, nöjd!
jag hoppas verkligen att jag får chansen att gå på en bal till, detta var overkligt! och frågar någon er om ni vill gå på kadettbal, GÖR DET! är glad över att per bjöd med mig och fick uppleva allt detta!!

nu hamnade bilderna i oordning och jag kan inte fixa tillbaka det..
men det är jag och johanna :) synd att bilden inte är riktigt rättvis ;-)
lite bilder från efterfesten och på bandet från balen ;)

Kommentarer
Postat av: Isabell

då är frågan, hittade du ngn fling? ;)

2010-04-18 @ 14:23:29
URL: http://ibergsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0