metodövningar

Vi har haft metodövningar både igår och idag. och jag tycker ju att detta är superjobbigt... jag kan det teoretiskt, men blir supernervös när jag ska göra det praktiskt! Igår skulle vi koncentrera oss på injektioner och idag på provtagningar. Så jag bad Ola att ta ett blodprov på mig idag, det första vi gör så jag blir av med min hemska fobi.. sist någon fick ta blodprov på mig var när jag var fem, inför en operation. inte ens när jag hade lunginflammation för ett par år sedan och var riktigt sjuk fick de ta något prov, jag tvärvägrade..

så det gjorde vi idag, och det gick bra! men jag måste säga att subkutana (i buken) är så mycket "skönare" än venösa... men jag är så stolt över mig själv och det känns som en sten har släppts från mina axlar och all stress och spändhet bara släpper nu. fast jag var ju ganska omskakad efter ändå, det har ju suttit så djupt in i mig denna fobin så det gick inte alltför bra idag.. men jag SKA fixa detta!!! finns inget alternativ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0