varför jag vill arbeta med människor?

i veckan var jag med om ett sådant härligt moment som gör att det värker lite i hjärtat av värme.
vi har en herre som sitter i rullstol, men som har lite funktion kvar i benen. Han har velat ha en cykel som man cyklar med både ben& armar samtidigt (svårt att förklara) och fick en äntligen i måndags.. när jag kom på onsdagen så ville jag se den men då sa han att den inte fungerade och var ledsen. jag blev arg och tog mig en titt och gav mig inte. på något sätt fick jag det att fungera och hans ansikte bara sken upp. han blev så otroligt lycklig för det är något som förbättrar hans liv mycket. att få vara med och dela den glädjen är obeskrivlig.

imorse när vi hade ätit frukost sa han att vi skulle gå till hans rum igen så jag kunde hjälpa med honom med den och att han hade väntat att jag skulle komma för att hjälpa honom. därför vill jag arbeta med människor, man får så mycket tillbaka!

idag har det även varit min sista praktikdag och det känns faktiskt jättesorligt även om jag inte kommer sakna att gå upp kl 5! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0