början&slutet av min sjuksköterskekarriär

idag kl 7 befann jag mig på avd. 58 i kallekrona.
det första jag skulle vara med om var ett blodprov. och när sjuksköterskan spänner fast remmen, ja då känner jag, jag måste ut! svetten rann som fan, jag trodde verkligen attjag skulle kräkas och kunde inte stå. haha. paniken kom "sara du måste fixa detta, du vill detta" och jag blev sååå ledsen. detta är min dröm, jag måste klara det. jag HOPPAS att det var så att jag blev så nervös för att jag inte fick bli det. jag menar, sist jag och bell vaccinerade oss, tittade jag på intresserat. och när hon tog bort sina stygn från ryggen, det var så spännande! men resten av dagen gick rätt okej, tycker jag. fick se på när de satte ner en sond. eller de försökte men patienten hade alldeles för mycket slem och det gick inte ner i någon av näsborrarna. så de fick torka ur en massa slemklumpar ur munnen och då kom en liten klökreflex :P men jo. det klarade jag. stick i fingret gick bra även att dra ut kateter. haha. så ja jag hooppppas att det är en vanesak. var även med på ett eeg. riktigt intressant. genom ett eeg kan man se förändringar av hjärnans elektriska aktivitet och kan se om man exempelvis har epilepsi, demens eller andra hjärnsjukdomar. detta gör man med hjälp av små elektroder som man sätter fast på huvudet och pannan.
varit en mycket händelserik dag, speciellt för mig som aldrig arbetat inom vården. nu måste jag bara skärpa mig med min blodprovsfobi!!!

Kommentarer
Postat av: HELLE

Slår vad om att du spänner dig och det är därför du känner så :) det är en vanesak, jag lovar.. jag vet inte hur många gångerjag kände så när jag jobbade på lasarettet.. man fick vara med på så mkt saker och fast man tycker det är skit intressant och verkligen vill lära sig, så spänner man sig och så håller man på att svimma & mår illa :P

2010-02-11 @ 20:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0