svennebanan

har nog aldrig ätit så mycket svennebanan mat som jag gör nu :P dagens middag bestod av pyttipanna, stekt ägg och grönsaker. haha whaaat. det äter jag aldrig annars!!
men det är enkelt, går snabbt och jag var sjukt hungrig.

igår var det söndagsmiddag hos malin med johanna. det bjöds på panerad kalvfile, potatis och rotfrukter i ugnen och bea! till efterrätt blev det fruktsallad och glass. sjuuukt gott. sen såg vi satc filmen. alltid lika bra!


nu har jag pluggat så min hjärna skadas. detta är frågeställningen till hemtentan: definiera och förklara begreppen altruistisk, humanistisk, etik och moral utifrån ett omvårdnadsperspektiv, samt ii) förklara och beskriva den altruistiska, humanistiska, etiska och moraliska värdegrundens betydelse för relationen mellan sjuksköterskan och patienten.

haha hatar sånt filosofiskt. även om jag fick bra betyg i filosofi (som jag inte begriper???). men det löööser väl sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0