nu ska ni få en update!

kommer att bli långt, men läs om ni vill.

dag 1: körde mamma&pappa mig upp, vi hämtade nycklar oh jag fick lägga mina väskor hos kim.
vi lunchade lite, jag fick knappt ner en bit. trodde jag skulle kräkas på restaurangen så nervös jag vart!
kl 13 var det upprop och ni skulle sett mig. det var som en annan person. jag fick kliva ur mitt blyga skal och jag gick fram till rätt många. duktiga sara! det var lite snack av rektorn osv.
mina föräldrar var kvar så vi tog en fika efteråt och jag kände att denna dagen var mkt bättre än vad jag trodde. sen åkte jag "hem" och pappa&mamma körde.

dag 2: vad jag fortf. nervös. att hitta till skolan själv, veta vilken buss och så. men jag hittade. klickade rätt snabbt med tre andra tjejer, michelle, issa&johanna. men alla är så öppna och trevliga! folk kom från lite olika ställen och snackade och även en präst kom och pratade lite. riktigt bra var han. pratade om att man måste våga spela rollspel och bjuda lite på sig själv. sååå.. det känns lite som man gör det nu, speciellt jag som helst observerar. men jag tycker det går bra., vid 16 började vår mininollning. det är bara vi ssk som börjar nu på våren så det är trevligt. lite lekar. nästan hela klassen var med så det var trevligt! det är så många nya spännande människor man vill lära känna. sen vid 18 var det hem snabbt, duscha, byta om och sen iväg till förfesten på ett av studenthemmen. haha det är sjukt skoj att vara nolla. hahahaha. vad de hittar på med oss asså =) hade kunnat skriva hur mkt som helst.
vi gick till kåren där vi träffade andra studenter men det var mest ssk och alla som hade hand om nollningen. riktigt skoj!

dag 3: så är vi inne på dag 3 idag. känns ibland som om jag varit här i en vecka pga allt som händer. men hade en kort dag med lite snack igen och genomgång av its learning osv. nu är jag hemma och ska ha lite egentid haha. måste beställa lite och kolla så att jag är registrerad på alla kurser osv. inget snack om att det kommer bli tufft, men jag tror (vill inte säga för mkt för då brukar det bli motsatsen för mig) att jag kommer att gilla detta.

visst, ibland känner jag även att det skulle vara skönt med något eget. men det är såååå skönt att veta att kim kommer hem om några timmar, någon att snacka av sig med. kommer att kännas tomt när jag väl flyttar härifrån. ni får ursäkta mina underbara vänner om jag inte hinner snacka så mkt eller inte hör av mig så mycket, men det är SÅÅÅÅ mkt  nu. och jag måste verkligen ta tag i allt och förändra mig. här tar jag en dag i taget, en bit i taget. det är inte mig. vill gärna ha allt planerat. men det kommer nog om ett tag. men man växer såååå som människa och som sagt, hittills trivs jag super! här är också så otroligt vackert. ska ta kort från min utsikt från lägenheten, så fint. och skolan ligger precis vid havet och det kommer nog vara sååååå fint till våren!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0