ilsken

min morfar börjar bli lite gammal och även lite glömsk som man kan bli. men vi valde att kolla upp det lite mer och det har tagits massa prover.. idag ringde mamma och berättade lite om det.. Det visar sig att han har en slags demens, MEN som läkaren inte riktigt kunde förklara vad det innebar för han förstod inte alla begrepp osv. är det inte en läkarens skyldighet att kolla upp sådant innan man har ett uppföljningssamtal?! eftersom vi just nu håller på och läser om detta blir jag arg som fan för jag tycker det är oerhört viktigt att man tar reda på (eller iaf försöker) ta reda på vad det är för slags demens och vad det kan ge för konsekvenser? Är det en demens som gör att hans personlighet förändras totalt? Kommer han att glömma bort hur man äter? Behöver vi som närstående tänka på något extra? men det kanske bara är jag som tycker såhär????

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart du har rätt, om vi har skyldighet att kunna informera för anhöriga som ssk, då har ju läkaren ett ännu större ansvar, Han ska kolla upp sånt. Ring och klaga, eller iaf be honom förklara de olika begreppen.



Puss

2010-11-18 @ 09:19:53
Postat av: rebecca

Hej :) Planer för dagen?

2010-11-18 @ 09:34:13
URL: http://rebeccaste.blogg.se/
Postat av: issa

Arg !!! Grrrr

2010-11-18 @ 19:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0