Do you know what's worth fighting for?

idag är inte min dag.
vi började dagen med att ha metodövning i venös provtagning. Det är nog ingen som riktigt förstår hur det är min absolut största fobi i livet och hur jobbigt jag tycker det är. men jag vill bli ssk så oerhört mycket och har "gett upp" så mycket för att komma dit jag är idag, så det ska inte få hindra mig. tog mig dit och övade lite på en arm, sen skulle vi göra det på riktigt. att sticka in själva kanylen och hitta venen gick bra (vilket är så jävla stort för att vara mig!!!) men sen blev jag så himla nervös och skadade och det gick inte mer, prestationsångest. och jag blev så himla ledsen. men jag har världens bästa föräldrar (och vänner!!) som stöttar mig. mamma är söt och säger att de har en ung läkare som skakar jättemycket oavsett vad han gör, så då ska jag vara glad över att mitt bara beror på prestationsångest. det går iallafall att få bort!!! :) och som aaaalla säger som jag verkligen försöker få in i huvudet att det är faktiskt första gången jag sticker in en kanyl i någons ven, man kan inte vara proffs direkt. men det är svårt att tänka så när de flesta har jobbat som usk i fleeera år och gjort detta massor av gånger.
men jag saknar som sagt mina föräldrar extra mycket idag eftersom de verkligen är världsbäst! varför är man inte lika bra på att peppa sig själv som andra???





Kommentarer
Postat av: issa

Du e såå duktig gumman min :) jag vet hur jobbigt du tycker du är men du fixade det, sååå stolt!

måste fråga, blev du själv stucken också ? för de måste väl vara värre än att sticka andra?

Jag och mamma va på provtagning i malmö, hon gjorde det på rutin och tog in folk hela tiden som köade. Men vet du va, hon va själv spruträdd och fick jätte mycket ångest när de va dags för att hon själv skulle stickas. Och denna kvinnan sticker typ 30 pers i timmen ! ;p pussss på dajje

2010-09-22 @ 19:04:57
Postat av: Malin

du är bäst!

2010-09-22 @ 20:12:12
Postat av: HELLE

jag vet hur det känns! när jag började på ava förra året var jag livrädd för att sticka, eller egentligen tyckte jag det var roligt, men jag ville inte misslyckas! men det är ju faktiskt så att - övning ger färdighet, hur tråkigt det än låter :) du kommer vara fenomenal på att sticka om du bara får öva öva öva :D lovar!

2010-09-23 @ 21:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0