lite paus

nu ska strax emma, johanna och jag gå och dansa lite afrodans på loket! kul som oväxling!

meeen innan dess. idag har jag lärt mig att det finns en bakterie som heter  clostridium botulinum. Toxinet från den bakterien blockerar frisättningen av acetylkolin (det som gör att nervimpulserna leds vidare). det gör så att musklerna blir svårare att reglera, och man utvecklar symtom som dubbelseende, man får svårt att tala och svårt att svälja. tillslut förlamas andningsmuskulaturen  och man avlider genom kvävning. Vet ni vad man använder den bakterien i till ett "positivt" syfte??? BOTOX. haha. snacka om att man vill gå till en erfaren sjuksköterska om man vill spruta in det, så man inte går till någon som tror att hon kan det..
jag som sagt att jag aldrig ska bli gammal och är absolut inte emot botox tänkte om lite när jag läste det. fast det är ju som allt annat att man går till någon som verkligen kan det och inte någon oerfaren..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0