en fullspäckad dag!

igår fick jag vara på kirurgmottagningen! jätteroligt! fick vara med på en massa undersökningar; Gastroskopi (man tittar i magsäcken med hjälp att ett ljusrör/kamera), Cystoskopi (man kikar på urinblåsan efter ev. tumörer och liknande), ESVL (njurstenskrossning med hjälp av stötvågor), ERCP (liknande gastroskopi, men man går ner i tunntarmen för att kolla hur gallgångarna/bukspottskörteln är) och en mini-op!
när kl vart halv fem fick jag gå hem, helt slut i huvudet. men så otroligt lärorikt. för mig är det viktigt att kunna sätta mig in i en patients situation och kunna förklara lite om hur de olika undersökningarna går till.

idag är jag ledig från praktiken men ska dock till skolan för att ha Sjukhus-HLR. :) men ny myser jag och njuter av min sovmorgon med god frukost, kaffe och sjukt goda smörgåsar ;)

Kommentarer
Postat av: J

Oj, låter som en väldigt lärorik dag :)

Är det på gymnasienivå du läser eller högskolan?

2011-04-14 @ 08:57:44
URL: http://jensikan.se
Postat av: sara

vad roligt :)

2011-04-14 @ 09:08:54
URL: http://smuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0