intro på kirurgavdelningen

idag hade vår basgrupp introduktion på kirurgavdelningen. huvudhandledaren på avdelningarna (vi har två avd.) berättade lite om de olika avdelningarna och uppdelningarna. fick gå en liten rundtur och träffa våra usk-handledare. de första veckorna ska vi gå med en usk för att komma in i miljön lite lättare. inte mig emot, uskor gör väldigt ofta ett intressant jobb och slipper mycket av pappersarbetet om man säger så.. min usk verkade jättetrevlig, så jag hoppas att vi kommer att komma bra överens! och att sjuksköterskan är lika trevlig :)
eftersom jag läser PBL, är vissa avdelningar något som kallas för KUB, dvs. man är en T3a (som jag är), T6a, usk, ssk, lärare från skolan, huvudhandledare på avdelningen. tanken är att T3an och T6an ska kunna arbeta ihop i team tillsammans med usk och ssk. så det ska bli spännande att få träffa min T6a med. en kille dessutom ;) roligt!! :)

ikväll var jag på ett bosu pass. snacka om att jag känner mig otränad. jaja, ett steg i rätt riktning.
kvällens middag var lax med sweetchilisås och jordärtskocka direkt från morfars trädgård. jättegott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0