engagemang

jag är en tjej som aningen gör något fullt ut, eller struntar i det. hatar att göra något halvdant. jag är otroligt engagerad i skolan efter mitt "misstag" i gymnasiet. jag lägger ner otrolig tid och jag ser också resultat. då blir man mer peppad på att lära sig mer.

när det gäller träningen är jag likadan, antingen tränar jag 6 ggr i veckan och äter bra eller så tränar jag ingenting alls och äter massa skit. jag önskade verkligen att jag kunde hitta en balans! att jag kunde känna att det faktiskt är ok att "bara" träna 3 ggr i veckan och äta något gott då och då. varför är det så svårt att bryta en vana? för det är ju faktiskt vanorna som är det jobbiga! att ändra om sin livsstil. för vissa är det jätte enkelt men att sluta äta godis för mig är nog som att en rökare skulle sluta röka! just nu är jag inne i en period då jag tänker gå fullt ut. Det som jag väger nu har jag nog inte vägt på något år och jag känner att jag är på rätt väg! Det känns också lite som ett experiment till skolan faktiskt. Jag kan inte komma ut i verkigheten och predika för en hjärtsjuk patient att lägga om sina vanor och "tycka det är så självklart" när jag inte själv kan göra det! jag tror på små förändringar i taget och det tänker jag börja med denna gången, för varje gång  jag "misslyckas" blir jag så otroligt besviken på mig själv. varför ska man ha så höga krav på sig själv?

jaja nu blev det en hel bok om mina tankar :) ha en bra lördag sötnosar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0