mätt &belåten

jag är så jävla grym i köket när jag vill (läs orkar...) idag kände jag för att lyxa till det lite (och det var inte alls jobbigt! ;))

det blev stekt kycklingfilé med ugnsgrillade rödbetor och morötter och till det en rosépepparsås!
rödbetor är mycket bättre än potatis. 100 gram ger ungefär 35 kcal medans potatis ger 75 kcal och kolhydratintaget är hälften så stort! i ugnen och tillsammans med morötterna blev de så härligt söta och goda! testa! riktigt enkelt.
gör såhär:

* skala morötter och rödbetor i valfri mängd.
* ringla lite olivolja över (bra fetter!) och krydda med de kryddor du tycker om! för mig blev det salt och vitlökspeppar. mums mums!


nu kommer malin strax över på lite fredagsmys. blir en lugn helg, kan min lever behöva efter förra helgen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0