gårdagen

maten blev sååååå god och det var superenkelt och jag fuskade en del ;) men vad gör det när slutresultatet blir bra?

såhär gör du panerad kyckling:
banka (alt. kavla ut filén så den blir lite tunnare, det är mkt godare) kycklingen
mjöla in den
pensla med ägg
ta ströbröd på

stek på lågvärme 7 min på varje sida typ...

till det hade vi en blandning av klyftpotatis, broccoli och bitar av majskolvar i ugnen. och lite lallerstedts bearnaissås.
mmuuuuuums.
sen kom Johanna J (ja... alla heter johanna här, det är galet!) hem till mig med och sen åkte vi tre till martin. tag 20 ssk studenter, ge dem lite alkohol och så har man en bra förfest, det är allt jag behöver säga :)

nu har jag duschat och ätit frulle och idag bär det av till malmö för en heldag/kväll med mamma&pappa&karl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0