Hematologi

Denna vecka är vår "mellan vecka" där hela klassen har föreläsningar och förberedelser inför praktiken eller teorin.

idag hade vi en föreläsning om blodsjukdomar, främst hodgkins och non-hodgkins sjukdom. det är sjukdomar som involverar lymfocyterna, våra vita blodkroppar. väldigt intressant (tycker jag..). och vi ska vara SÅ glada för att vi bor i sverige och att vår sjukvård är "fri". en kur med en viss medicin kostade 52000! helt sinnessjukt mycket pengar..

idag blir det lite plugg om hur man sätter en PVK, vi har metodövning i det imorgon. spännande. så för att vara snäll mot malin är dte nog bäst om jag läser på lite innan och inte sticker hejvilt ;)



Kommentarer
Postat av: Isabell

Nej vad läskigt! Såna är jag livrädd för! Tur du inte har mig som försökskanin...

2011-03-28 @ 17:31:41
URL: http://ibergsten.blogg.se/
Postat av: Michelle

Ja, jag vet Sara. Det är precis som du säger! Jag har ju en viss trygghet på Max, allt med pengar och fast jobb. Men sen kommer det en viss punkt som känner att det är dags att "vandra" vidare..

Ja, men precis som du säger så kommer väl den dagen till mig också :)

Saknar dig TOK mycket! Kramar!

2011-03-29 @ 09:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0