pvk-träning

dagen idag började med föreläsning om cancersmärta och opioider (morfin, tramadol, ketogan, biverkningar m.m.)

på eftermiddagen hade vi något som jag fasat för, pvkträning. det har ju inte gått jättebra med venösa proverna eftersom jag är så nervös och har en sådan fobi för det. men idag fick jag vara med malin och det kändes som en trygghet.. vi började med att öva på dockhänderna såklart. men sen ville vi på våra armar ;) jag var dönervös men tänkte bara att jag måste. sagt och gjort, visst det sprutade lite blod och jag fick lite blackout men jag fixade det! kan inte beskriva känslan, det ger en sådan adrenalinkick att klara något man var nervös över och att faktiskt klara det!! älskar kicken :) sen gjorde malin det på mig och det gick också bra! jag klarade tillochmed av att titta på och be henne gå lite mer åt vänster med kanylen så hon kom åt kärlet... tänk det ni. innan svimmade jag när jag tittade på haha :)

vi är sååå grymma!! :)


patient-malin med pvk.. (vi satte den i armvecket för vi kände att det var lite onödigt att ha onödigt ont (ska helst sitta på handen) och det är ju tekniken som ska övas in..

måste ju ha bildbevis. så stolt ;) haha


såhär är väl tanken att det SKA se ut ;) (glöm stasen.. den ska inte sitta kvar :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0