ibland förvånar jag mig själv

när det gäller matlagning. idag skulle jag testa något nytt och det blev supergott. älskar grytor och liknande, man tar vad man har i kylen och vipps brukar det bli toppen! tar dessutom nästan igen tid alls vilket är prio för mig! :)  detta är perfekt om ni gillar svampsmak..

detta blir till ca 3 rejäla matlådor, plus en liten portion extra ;)

2 kycklingfiléer
3 morötter
champinjoner
1 paprika
1 paket matlagningsgrädde
1 svampbuljongstärning

koka morötterna innan. inte jättemjuka, inte hårda.. stek champinjoner efter tycke och ta bort detta. Stek kycklingen och tillsätt sedan morötterna, champinjonerna och paprikan. Häll på matlagningsgrädde och i med buljongtärningen. Salta/peppra efter smak. Servera med bulgur (eller pasta/ris om man nu vill ha det)

detta går snabbt, är busenkelt och supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0